2010年11月19日 星期五

Can't smile without you

昨天看電視的電影台看到HellBoy 一些片段.

那段大約是火焰女說要離開紅兒一陣子思考一些事.
之後亞伯播放著流行情歌 can't smile without you.
亞伯和紅兒就在那喝著啤酒唱歌.
電影情節配著這個歌, 非常有感覺.

從網路上找到歌曲和歌詞.
也覺得歌詞非常棒.


http://www.youtube.com/watch?v=spaeWRdh8oU


英文歌詞:

You know I can't smile without you

I can't smile without you

I can't laugh and I can't sing

I'm finding it hard to do anything



You see I feel sad when you're sad

I feel glad when you're glad

if you only knew what I'm going through

I just can't smile without you



You came along just like a song

and brighten my day

who would of believed that you where part of a dream

now it all seems light years away



And now you know I can't smile without you

I can't smile without you

I can't laugh and I can't sing

I'm finding it hard to do anything



You see I feel sad when you're sad

I feel glad when you're glad

if you only knew what I'm going through

I just can't smile



Now some people say happiness takes so very long to find

Well, I'm finding it hard leaving your love behind me



And you see I can't smile without you

I can't smile without you

I can't laugh and I can't sing

I'm finding it hard to do anything


You see I feel glad when you're glad

I feel sad when you're sad

if you only knew what I'm going through

I just can't smile without you



中文歌詞:

你知道沒有你我無法微笑

沒有你我無法微笑

我無法大笑和歌唱

我發覺做任何事都很困難


你會瞭解當你悲傷時我也感到悲傷

當你快樂時我也感到快樂

如果你知道我所經歷的

沒有你我就是無法微笑


你像一首歌一樣地出現

並且照亮我的日子

誰會相信你是夢境的一部分

現在它像光年一樣地遙遠



而如今你知道沒有妳我無法微笑

沒有你妳我無法微笑

我無法大笑和歌唱

我發覺做任何事都很困難



你會瞭解當你悲傷時我也感到悲傷

當你快樂時我也感到快樂

如果你知道我所經歷的

我就是無法微笑



現在人們說幸福需要長久的時間來追尋

啊! 放棄你的愛是如此地困難



而你會瞭解沒有你我無法微笑

沒有你妳我無法微笑

我無法大笑和歌唱

我發覺做任何事都很困難



你會瞭解當你快樂時我也感到快樂

當你悲傷時我也感到悲傷

如果你知道我所經歷的

沒有你我就是無法微笑

沒有留言:

張貼留言