2010年10月29日 星期五

I am what I am -by Gloria Gaynor



有人認為這是同志的歌, 但我覺得也很適合鼓舞人.
曾經我也很沒有自信, 現在依然偶而會.
但我就是我, 不管你喜不喜歡, 我就是這樣的我.


ps: 感謝朋友eric翻譯

lyrics:

I am what I am


我是我自己

I am my own special creation

我是我自己特別創作的~

So come take a look

所以來看我吧~

Give me the hook or the ovation

給我鼓勵或掌聲

It's my world that I want to have a little pride in

這是我的世界 我想在這有些尊嚴

My world and it's not a place I have to hide in

在我的世界裡 我不需要躲藏

Life's not worth a dam

生活是不值得

Till you can say, hey world, I am what I am

直到你可以說 嗨 世界 我就是我


I am what I am

我就是我

I don't want praise, I don't want pity

我不要贊美 也不要被可憐

I bang my own drum

我敲打自己得鼓

Some think it's noise, I think it's pretty

有人覺得很吵 我覺得很好聽

And so what if I love each feather and each bangle

所以假如我喜歡羽毛 and 手鐲

Why not try to see things from a different angle

為什麼不能從別的角度看事情

Your life is a sham

你的生命(生活)是一場騙局

Till you can shout out loud, I am what I am

直到妳大聲的說出 我就是我



I am what I am

我就是我

And what I am needs no excuses

我是不需要藉口的

I deal my own deck

我發給我自己人生的牌

Sometimes the ace, sometimes the deuces

有時拿到Ace(王牌) 有時只有兩點

There's one life and there's no return and no deposit

這就是人生 不能回頭 也不能暫停

One life so it's time to open up your closet

是時候打開你的衣櫥了(是時候開始好好過你自己的人生)

Life's not worth a dam

Till you can say, hey world, I am what I am

沒有留言:

張貼留言